Yaşlanma Karşıtı Besinler ve Etkileri?

Posted by admin 23/03/2018 0 Comment(s)

Yaşlanma Karşıtı Besinler ve Etkileri

Yaşlanma karşıtı serum ya da yaşlanma karşıtı krem kullanıyor ama ek olarak nasıl beslenmem gerekiyor diye düşünüyorsanız işte size bir kaç öneri :

Tahin

Susam tohumları, kalsiyum açısından yüksek değerlere sahiptir. Ayrıca fosfor,demir, magnezyum gibi minerallerin değerleri de kayda değerdir. Kemiklerimiz genel itibariyle kalsiyumdan yapıldığı için, kalsiyum içerikli diyetler ömrümüz boyunca sağlıklı kemiklere sahip olmamızı sağlayacaktır. Susam tohumlarının ezilmesiyle yapılan tahin, bu açıdan yaşlanma karşıtı mücadelemizde çok faydalı bir besindir.

Mantar

Mantar doğal olarak D vitaminini içeriğinde bulunduran nadir yiyeceklerden birisidir. D vitamini çoğu insan tarafından yeterince tüketilemiyor.  D vitamini olmadan vücut doğru düzgün kalsiyum absorbe edemez. Bu da kemiklerin güçsüzleşmesine yol açar. Ve kemiklerin güçsüzleşmesi kadar insanı yaşlandıran başka bir etken yoktur.

Bitter Çikolata

Bitter çikolatalar flavonoid açısından zengindir ki flavonodiler kan akışını düzenleyerek deriyi gençleştirir. Aynı zamanda flavonoidler UV ışınlarını absorbe eder, derinizi güneş ışıklarının zararlı etkilerinden korur.  Kalori açısından fazla da olsa, dengeli oranda tüketildiğinde bitter çikolata yaşlanma karşıtı olarak çok faydalı bir besindir.

Zeytin

Polifenol açısından zengin olan zeytinler diğer pek çok faydalarının yanında Dna’nızı koruyarak sizi genç gösterir ve hissettirir. Kahvaltıda, salatanızda, pizzanızda ya da nasıl yemeyi seviyorsanız, kesinlikle diyetinize zeytini eklemeyi ihmal etmeyin.

Yaban Mersini

Yaban mersini diğer meyvelere oranla çok fazla antioksidan içerir. Bunun yanında C vitamini açısından zengindir. Bu da cildinizi yenilenmesi için faydalı bir vitamindir. Bunun dışında güneş ışınlarına karşı da koruma sağlar.

Dolmalık Biber

Bir dolmalık biberin yarısı günlük ihtiyacınız olan C vitaminin %158’ini karşılar. C vitamini yaraların iyileşmesi ve bağışıklı sistemini güçlendirme gibi özelliklere de sahiptir. Bunun dışında dolmalık biber yaşlanma sürecini yavaşlatan antioksidanlara sahiptir.

Ispanak

Yaşlanma karşıtı besin dendiğinde ilk akla gelmesi gerekenlerden birisi de ıspanaktır. Bir bardak dolusu pişmiş ıspanak günlük folik asit ihtiyacınızın %66’sını tek başına karşılar. Folik asit B grubundan bir vitamindir. Kanserle savaş konusunda çok etkilidir. Cildin yaşlanmasını önler. Alzheimer gibi hastalıklara yakalanma riskinizi azaltır.

Yorum Yap